dinsdag 28 augustus 2007

The return of Bad Brains

Ergens midden jaren '80 speelden Bad Brains in 't STUK in Leuven. Ik zat toen enkele straten verder op kot maar om één of andere duistere reden ben ik niet naar dat optreden gaan kijken. Spijt en wroeging waren jarenlang mijn deel.
Maar verlossing is nu eindelijk in zicht. Vanmiddag zag ik een aankondiging: Bad Brains komen op zondag 14 oktober naar de Hallen van Schaarbeek! Terug in de originele bezetting! Ze stellen bovendien -na 12 jaar stilte- een nieuw album voor! Die cd werd geproduced door hun vriend en fan Adam 'MCA' Yauch van the Beastie Boys!
De ene helft van mijn brein tintelt van al dat opwindend nieuws en smacht naar die cd en dat optreden. De andere helft is op zijn hoede. Zo'n reunieconcert, dat kan toch alleen maar tegenvallen? Tsja, zo legendarisch als hun concerten in 1979 in de CBGB wordt het natuurlijk nooit meer. Maar gelukkig is er nu Youtube om ons terug te flitsen.

Geen opmerkingen: