dinsdag 30 oktober 2007

Metafotografie

metafoto aan de Place de Vosges, Paris

Ik heb een voorliefde voor het fotograferen van fotograferende mensen. Mijn naaste omgeving vindt dit echter een bizare en vaak hinderlijke afwijking. In een wanhopige poging om er toch een schijn van intelligentie en originaliteit aan te geven, doopte ik het "metafotografie". Ik moet echter toegeven, overtuigen deed het niet. Tot vandaag: Brusselnieuws meldt nu immers het verschijnen van een bijzonder fotoboek over de Grote Markt:

Het nieuwste boek van fotograaf Michel Binstok is een originele verzameling snapshots van toeristen die de Grote Markt fotograferen. Het boekje is vandaag voorgesteld.

"Ik ben geen klassiek fotograaf," vindt Michel Binstok. "Ik ben niet altijd op zoek naar esthetiek. Ik wil liever de mensen tonen zoals ze zijn. En hier zie je mensen die onder de indruk zijn van dit decor." (bron : Brusselnieuws)

Conclusie: mijn afwijking is blijkbaar toch niet zo excentriek en iemand anders is al gaan lopen met mijn 'origineel' idee. Grumbel...

metafoto in het Groenthéater, Brussel

Geen opmerkingen: