zondag 17 juni 2007

Afronite in de KVS

Van sprankelende gitaartjes wordt ik steeds goedgemutst. Nu, die sprankelende gitaartjes vielen wel wat tegen daar op de Afronite in de KVS. Er was nochthans een optreden met Dizzy Mandjeku en die had bij le Grand Maître Franco de gitaar bespeeld. Ver vervlogen tijden, helaas. De groep waarmee de goede man nu was omringd (o. a. met een bassist van de laatsteshowband en een miscaste saxofonist), serveerde slechts light-soukous. Een vrij futloze versie van "Le premier gauo", een ongeïnspireerd "Femme libérée",... pas wanneer de Congolese rumba werd aangesneden, kon ik mijn befaamde 'kwassakwassa'-pasjes op de dansvloer kwijt.

Daarna de dj-sets. Fijn hoor maar toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat ik daar meer 80's electro heb gehoord dan pakweg wat stomende Afrobeat of tintellende highlife. En dat dat toch wat vreemd was voor iets dat werd aangekondigd als een Afronite.

Geen opmerkingen: