dinsdag 19 januari 2010

We are only riders

Een album vol onopgenomen nummers van de betreurde Jeffrey Lee Pierce (zanger van The Gun Club). Opgenomen door een select clubje van mijn helden: Nick Cave! Mark Lanegan! The Raveonettes! Dave Eugene Edwards! Lydia Lunch! en... -slik - ... Debbie Harry!!!
Nog voor ik het artikel goed en wel uitgelezen had, stond ik in een platenwinkel. Vruchteloos want de cd was er nog niet. Dan maar even via internet gaan luisteren aan de luisterpaal. Tsja, dat klonk niet slecht maar ik moest toegeven dat eigenlijk enkel Jeffrey Lee Pierce zelf aan mijn torenhoge verwachtingen had kunnen tegemoet komen.

Daarom een top vijf van mijn favoriete Gun Club-filmpjes op You Tube.


"Walking with the beast"


"The lie"


"Moonlight Motel"


"Sex beat"


"carry home"

Geen opmerkingen: